Dag 6 Lourdes - Reisverslag uit Omex, Frankrijk van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Dag 6 Lourdes - Reisverslag uit Omex, Frankrijk van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Dag 6 Lourdes

Blijf op de hoogte en volg Helene

24 Oktober 2016 | Frankrijk, Omex

Vanmorgen met regen opgestaan en het heeft met tussen pozen de hele dag geregend. Desalniettemin toch op de fiets Naar Lourdes vertrokken. Eerst maar weer naar het heiligdom toe. Onderweg nog een leeg flesje van Lourdes gekocht om later te vullen met wijwater en een sneeuwbol met Bernadette erin. Beide om in de kast te zetten bij onze steeds groter wordende verzameling vakantie herinneringen.
Eerst naar de kerk naar binnen en daarna naar de grot. Om 14 uur konden we aansluiten in de rij voor de baden. De dames en heren apart en de middenrij was voor de zieken,pelgrims en geestelijken. Ad mocht vrij snel door maar ik stond na een uur nog steeds in de rij. Ik heb het opgegeven. Ad is na nog een uur wachten echt het bad in geweest. Eerst uitkleden koude lap om en door 2 ziekenhelpers het bad ingelopen tot het eind daar water in het gezicht en zo nat weer in de kleren na het opzeggen van een gebedje. Hij is geheel en al gereinigd van alle zonden. We hebben ook nog een kaars opgestoken voor alle lieve mensen die niet meer in ons midden zijn maar zeker niet uit onze gedachten en voor alle familie en vrienden die nu kampen met een ziekte of tegenslag. Hierna lekker wat gegeten en in de stromende regen terug naar de camping. In het restaurant natuurlijk weer Nederlanders tegen gegekomen waar we gezellig mee hebben zitten kletsen. Zij zijn lid van vrienden van de fiets in hoorn. Vanavond lekker in de camper gegeten en morgen op naar Spanje