Dag 10 Madrid - Reisverslag uit Canillejas, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Dag 10 Madrid - Reisverslag uit Canillejas, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Dag 10 Madrid

Blijf op de hoogte en volg Helene

28 Oktober 2016 | Spanje, Canillejas

Vandaag gaan we de stad in. Toch maar besloten om weer met de metro te gaan en niet op de fiets zoals aanvankelijk het plan was. Nadat ik eerst maar eens een wasje heb gedaan (nou ja 2 wasmachines vol) zijn we met de metro vertrokken naar Madrid. De metro is ong een km lopen vanaf de camping dus dat is goed te doen. Eerst maar eens kaartjes gekocht voor de hopp on hopp off bus. Er waren 2 routes maar de ene route leek ons niet zo interessant. Op zoek naar de historische route gewoon in de verkeerde bus ingestapt. Dus toch ook deze route gedaan. Ging vooral door de buitenwijk en het voetbalstadion. Na een uurtje uitgestapt en heerlijk geluncht menu del dia in een klein gezellig restaurant Het weer was super zonnetje en 25 gr. Hierna opgestapt op de goede bus en ons door het historische Madrid laten vervoeren. Mooi plaatsje boven in de bus op de voorste rij. Zo veel gezien van Madrid wat toch wel een mooie stad is. Na afloop via plaza del sol naar playa mayor gelopen en een paar terasjes aangedaan. Natuurlijk ook een souvenir van Madrid aangeschaft en een paar lange zilveren oorbellen voor het aankomende gala feest van de sorren volgende week. S'avonds heerlijk tapas gegeten in een klein steegje waar de mensen van de restaurantjes alle moeite deden om je binnen te halen in hun tentje. Was erg leuk om te zien. Uiteindelijk met heel veel km in de benen (ruim 11) weer terug naar de camping. Daar was het plaatselijke restaurant met binnentuin open en speelde er live muziek. Dus daar nog maar een moijito als afzakkertje gepakt. Na deze indrukvolle en leuke dag lekker gaan slapen.