Dag 11 Madrid-Toledo-Horacjo de Montes 190 km - Reisverslag uit Horcajo de los Montes, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Dag 11 Madrid-Toledo-Horacjo de Montes 190 km - Reisverslag uit Horcajo de los Montes, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Dag 11 Madrid-Toledo-Horacjo de Montes 190 km

Blijf op de hoogte en volg Helene

29 Oktober 2016 | Spanje, Horcajo de los Montes

Vandaag om 11 uur vertrokken. Onze tom wist nu gelukkig wel hoe we Madrid uit moesten komen al kun je niet erg op hem vertrouwen en heb je toch zeker ook nog een kaart nodig. We zijn eerst naar Toledo gegaan. Een mooie oude stad boven op een berg. Je hebt ook beneden nog een hele stad. Je auto moet je beneden parkeren en vervolgens kom je met 6 roltrappen in de historische boven stad. Ook hier gaat het nog stijl omhoog of omlaag met hele nauwe straatjes. Wij zijn naar de kathedraal gelopen en hebben die ook van binnen bekeken. Een enorme grote kathedraal voor zo een klein stadje. En wat een pracht en praal. Daarna via allerlei steegjes weer terug naar de roltrappen. De synagoge en het Alcázar hebben we niet bekeken. Ik had toch wel enigszins last van mijn knieën na de wandeling van 12 km in Madrid, en hier liep ook alles weer stijl op en vooral af. Hierna door een prachtig natuurgebied Horcajo de Cabaneros. Ligt in Castilië La Mancha door naar Horcajo de los Montes. Mooie bergen en dalen en veel vergezichten en vooral heel veel velden met olijfbomen. Tegen 5 en waren we op de camping een mooie terrassen camping met uitzicht over het stadje beneden. Helaas was het restaurant op de camping S'avonds gesloten. Wel nog een lekker biertje gedronken en zelf pasta gemaakt in de camper. Morgen naar Cordoba