Dag 14 Cordoba -Ronda 195 km - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Dag 14 Cordoba -Ronda 195 km - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Dag 14 Cordoba -Ronda 195 km

Blijf op de hoogte en volg Helene

01 November 2016 | Spanje, Ronda

Ook vandaag weer opgestaan met het zonnetje aan de hemel.
Na het ontbijt vertrokken richting Ronda, eerst een stukje snelweg en daarna weer dwars door de bergen met de nodige haarspeldbochten klimmend en dalend. Prachtige vergezichten en weer overal olijfbomen. Ook veel jonge aanplant, die worden beschermd door plastic kokers om de stammetjes tegen opeten. Ergens onderweg kwamen erineens 2 honden recht op ons af de weg op. Zij zaten een konijn achterna. Ging met uitwijken nog net goed. Ws waren het jachthonden want de ruiter met paard stond iets verder verdwaasd te kijken. Onze tom tom had de weg niet goed begrepen en stuurde ons dwars door Ronda met zijn smalle straatjes. Ineens een klap hadden we er een spiegel van een geparkeerde auto afgereden. Gestopt en gekeken naar de auto niemand te zien, dus hebben we maar een briefje achtergelaten met ons telefoon nummer en naam. Uiteindelijk de camping gevonden net buiten de stad. Eerst maar even met de verzekering gebeld want onze auto kraakt bij het langzaam bochten nemen en bij het wegrijden. Morgen om 9 uur komt er iemand op de camping kijken. Ook voor de zekerheid nog even met Campers en Cars gebeld en aan ons verhaal te horen denkt hij niet dat het iets ernstigs is. Mogelijk versleten lager of iets met een veerkapje. Straks maar eerst op de fiets Ronda in.
Vandaag 1 november is een feestdag in Spanje Allerzielen. Alle winkels dicht en de bevolking gaat vaak naar de begraafplaats om daar bloemen weg te leggen. Wij zijn langs 1 begraafplaats gereden en die was erg druk met bezoek
Tegen het einde van de middag naar Ronda gefietst. Dit was alleen maar berg af dus terug net andersom. Mooie oude stad met leuke pleintjes die vol zaten met Spanjaarden ivm de feestdag. Ook was er ws nog een optocht iedereen liep met pompoenlampionnen. Gezellig wat gedronken en naar de kloof gekeken. S'avonds in de camper tortilla gegeten.

• 05 November 2016 - 16:44

Sjef En Franca:

nog geen terrrasverwarming nodig blijkbaar. Wij hadden het tochtje van de camping naar het centrum eert te voet gedaan. Fietsen is leuker zowel omlaag als omhoog.