Dag 21 Fuengirola -Gibraltar 100 km dinsdag 8 nov - Reisverslag uit La Línea de la Concepción, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Dag 21 Fuengirola -Gibraltar 100 km dinsdag 8 nov - Reisverslag uit La Línea de la Concepción, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Dag 21 Fuengirola -Gibraltar 100 km dinsdag 8 nov

Blijf op de hoogte en volg Helene

08 November 2016 | Spanje, La Línea de la Concepción

Vandaag pas laat vertrokken tegen half een. We hoefden maar 100 km te rijden naar Gibraltar. We zijn de hele kustweg afgereden de A 7 om vervolgens uit de komen in het zuidelijkste puntje van Spanje. De camper plaats hadden we redelijk snel gevonden. Een mooie plek bij de jachthaven waar nog ong 7 andere Campers stonden. Het geheel was met een hek omgeven dus dat gaf een veilig gevoel. De plaats waar wij stonden was la Linea de Concepcion. 700 meter van de grens met Gibraltar.
S middags op de fiets naar Gibraltar. 700 meter tot aan de grens. De luchthaven is de douane. Je moet hier nog echt je paspoort laten zien en dan de startbaan oversteken. Dan kom je in een echt Engelse omgeving vol met taxfree winkels en pubs. En natuurlijk heel veel souvenirs winkels. Beetje rondgefietst en uiteindelijk in een pub een Engelse cider en Engels bier gedronken. Ook maar gelijk een hapje gegeten. Nadien nog 2 sloffen sigaretten gekocht taxfree voor €2,20 per pakje. Weer de grens over gestoken naar Spanje en terug naar de camper gefietst.