Dag 1 van Waspik naar Authuille Frankrijk 287 km - Reisverslag uit Authuille, Frankrijk van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Dag 1 van Waspik naar Authuille Frankrijk 287 km - Reisverslag uit Authuille, Frankrijk van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Dag 1 van Waspik naar Authuille Frankrijk 287 km

Blijf op de hoogte en volg Helene

19 Oktober 2016 | Frankrijk, Authuille

Vanmorgen heerlijk relaxed vertrokken om 11 uur. Ik had de afgelopen dagen al bijna alles ingepakt in de camper,dus. Nu hoefde alleen de laatste spullen erin. We zijn met heel veel regen vertrokken, maar na Gent werd het beter en hebben we zelfs de zon nog gezien. Onderweg lekker geluncht in de camper en vanaf Arras zijn we binnendoor gereden. Prachtig landschap met mooie vergezichten. Hier in Picardië en la Somme is heel erg gevochten in WO 1 van 1914-1918. Wij zijn dan ook heel veel oorlogsmonumenten en begraafplaatsen tegengekomen onderweg. In Beaumont-Hamel zijn we gestopt bij een memorialplaats van de Canadezen. Hier een museum bezocht en langs de loopgraven gelopen. Ook was er een mooi monument. Deze plaats word bemand door 15 Canadezen studenten die er 4 maanden werken en studeren. Onze camping Bellevue was toen niet ver meer. Zoals gebruikelijk in oktober was er plaats zat. Nu lekker gegeten in de camper met de verwarming aan. Zo maar eens aan mijn 1e boek van deze vakantie beginnen

• 20 Oktober 2016 - 15:27

Sjef En Franca:

Nou, al veel gedaan zo'n eerste dag. Als dat het schema voor de rest wordt dan staat jullie nog wat te wachten. De stokken kaarten toch wel meegenomen? Veel plezier en hopelijk kan de kachel uit.

• 20 Oktober 2016 - 21:23

Wouter En Rob :