Dag 25 Granada Zaterdag 12 november - Reisverslag uit Zubia, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Dag 25 Granada Zaterdag 12 november - Reisverslag uit Zubia, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Dag 25 Granada Zaterdag 12 november

Blijf op de hoogte en volg Helene

12 November 2016 | Spanje, Zubia

Vanmorgen lekker rustig aangedaan want we hoefden pas om 14.00 uur bij het Alhambra te zijn. De kaartjes heb ik gisteren via de camping gekocht, was geen enkel probleem. Voor Ad €10 en voor mij € 15. Dat waren hele andere prijzen als dat ik op internet had gevonden. Daar begon het bij €45 pp. En melden om 8 uur s'morgens. Met de taxi erheen want fietsen was niet echt een optie vanaf de camping en dan zouden we ook in het donker weer terug moeten fietsen. Om 18.30 uur is het hier donker. Na eerst in een korte rij te hebben gestaan en ons voorzien van een audioguide in het Nedersaksisch. (Is Nederlands ) begonnen aan de wandeling door het Alhambra. Het was al even mooi als vorig jaar met Anita alleen toen stonden er veel meer bloemen met name rozen in bloei. Eerst de kleine paleizen de moskee en de tuinen bezocht Ook nog even het museum om ons om 15.30 uur te melden voor het nasridenpaleis te melden. Wat is dat toch een mooi paleis en zo met onze audioguide was het ook goed te volgen. Toen we hieruit kwamen zaten we vol met indrukken. Ad heeft ook nog het Alcázaba bezocht,maar ik had voldoende gezien en gelopen en trappen beklommen. Vervolgens via een behoorlijk stijl wandelpad de stad ingelopen. Mijn knie wil nog niet echt wat ik wil en doet soms ook behoorlijk pijn. In Granada heerlijk op een verwarmd terras wat gedronken en gegeten. Verder lopend door de studentenwijk met zijn smalle straatjes uitgekomen bij een hippe cocktail bar die vol was en gezellig. Daar lekker gin tonic gedronken. Later op de avond nog maar ergens tapas gegeten en met de bus weer terug naar de camping. Moe maar voldaan naar bed Ik heb via mijn boekenmannetje en Ad zijn laptop 3 nieuwe boeken op mijn e reader gezet (niet dat ik niks meer had) maar ik wilde heel graag Judas van Astrid Holleeder lezen. Want een verhaal zeg wat zij allemaal heeft meegemaakt. Je kunt het boek bijna niet wegleggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene

Actief sinds 13 Okt. 2016
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 11053

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 26 November 2016

Met de camper naar Spanje

Landen bezocht: