Dag 29 Benidorm -Valencia 150 km woensdag 16 novem - Reisverslag uit El Saler, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Dag 29 Benidorm -Valencia 150 km woensdag 16 novem - Reisverslag uit El Saler, Spanje van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Dag 29 Benidorm -Valencia 150 km woensdag 16 novem

Blijf op de hoogte en volg Helene

16 November 2016 | Spanje, El Saler

Vanmorgen uitgezwaaid door alle medecamperaars alsof we er ook een half jaar gestaan ipv 2 nachtjes. De zon scheen gelukkig ook weer. Eerst op advies van Suzanne naar Xalo waar een bodegas is waar ze super lekkere dessertwijn verkopen voor weinig. Hier om 11 uur s'morgens al geproefd want je moet toch weten wat je koopt. Heerlijke dessertwijn,rode en witte wijn gekocht alles verpakt in plastic flessen van 2 liter dus we kunnen even voorruit. Door naar Valencia onze laatste grote stad op deze reis. Camping gevonden en we kregen een plaats aangewezen waar we onmogelijk in konden. Hierna mochten we zelf een plaats zoeken. Het is een aardige camping maar wel aan een zeer drukke weg. Aan het eind van de middag op de fiets naar Valencia. Volgens de receptie over een fietspad langs zee en dan was het 6 km. Heen eerst wel langs zee gefietst en langs de haven om uiteindelijk na 12 km in de stad uitte komen met 4 x vragen. Wat we er zo van gezien hebben is het een prachtige oude stad met een zeer grote cathedraal. Eerst natuurlijk weer even op een terrasje en daarna heerlijk gegeten bij een leuk restaurant. Lekker menu met sla vis en zwarte rijst met vis Allez Banda geloof ik. Om 21.30 weer op het fietsje naar de camping. De navigatie van de telefoon aangezet en toen waren we de weg pas echt kwijt. Een totaal andere route terug zonder fietspaden en als we niet uitkeken via de snelweg. Uiteindelijk 2 uur verder en 20 km toch op de camping aangekomen. Daar nog een lekker borreltje hadden we wel verdiend en morgen maar opnieuw proberen om de weg naar Valencia te vinden.